Hari / Tarikh / Masa | MATEMATIK 6E (8.15 - 9.15) |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Mencerakinkan nombor |
Objektif | Di akhir pelajaran diharapkan murid dapat mencerakinkan sekurang-kurangnya 6 daripada 10 nombor yang diberi. |
Aktiviti | 1. Bersoaljawab tentang pelajaran lepas. |
2. Guru tunjukkan nombor dan cerakinkan satu persatu. | |
3. Minta pelajar cuba buat di papan kapur dan bersoaljawab dengan kelas mengenai jawapan yang diberi. | |
4. Merumuskan bersama. | |
5. Pelajar buat latihan. | |
6. Menyemak kerja pelajar. | |
BBM | Papan kapur, buku teks. |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | MATEMATIK 4D (11.15 - 12.15) |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Mencerakinkan nombor |
Objektif | Di akhir pelajaran diharapkan murid dapat mencerakinkan sekurang-kurangnya 6 daripada 10 nombor yang diberi. |
Aktiviti | 1. Bersoaljawab tentang pelajaran lepas. |
2. Guru tunjukkan nombor dan cerakinkan satu persatu. | |
3. Minta pelajar cuba buat di papan kapur dan bersoaljawab dengan kelas mengenai jawapan yang diberi. | |
4. Merumuskan bersama. | |
5. Pelajar buat latihan. | |
6. Menyemak kerja pelajar. | |
BBM | Papan kapur, buku teks. |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | MATEMATIK 4E (12.15 - 01.15) |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Mencerakinkan nombor |
Objektif | Di akhir pelajaran diharapkan murid dapat mencerakinkan sekurang-kurangnya 6 daripada 10 nombor yang diberi. |
Aktiviti | 1. Bersoaljawab tentang pelajaran lepas. |
2. Guru tunjukkan nombor dan cerakinkan satu persatu. | |
3. Minta pelajar cuba buat di papan kapur dan bersoaljawab dengan kelas mengenai jawapan yang diberi. | |
4. Merumuskan bersama. | |
5. Pelajar buat latihan. | |
6. Menyemak kerja pelajar. | |
BBM | Papan kapur, buku teks. |
Impak |
No comments:
Post a Comment