Saturday, January 29, 2011

Ahad 30/01/2011 Minggu Ke-5

Hari / Tarikh / Masa

MATEMATIK 6E (9.15 - 10.15)

Tajuk

Nombor Bulat

Kemahiran

Nilai tempat dan Nilai Digit

Objektif

Di akhir pelajaran diharapkan murid dapat membezakan nilai tempat dan nilai digit.

Aktiviti

1. Bersoaljawab tentang pelajaran lepas.
2. Guru tunjukkan nombor dan minta pelajar nyatakan nilai digit dan nilai tempat melalui pengalaman lepas.
3. Minta pelajar cuba buat di papan kapur dan bersoaljawab dengan kelas mengenai jawapan yang diberi.
4. Guru nyatakan nilai digit dan nilai tempat.
5. Pelajar buat latihan.
6. Menyemak kerja pelajar.

BBM

Papan kapur, buku teks.

Impak




Hari / Tarikh / Masa

MATEMATIK 4E (11.45 - 12.15)

Tajuk

Nombor Bulat

Kemahiran

Nilai Digit dan Nilai Tempat.

Objektif

Di akhir pelajaran diharapkan murid dapat membezakan antara nilai tempat dan nilai digit.

Aktiviti

1. Bersoaljawab tentang pelajaran lepas.
2. Guru tunjukkan nombor dan minta pelajar nyatakan nilai tempat dan nilai digit daripada pengalaman sedia ada.
3. Minta pelajar cuba buat di papan kapur dan bersoaljawab dengan kelas mengenai jawapan yang diberi.
4. Guru nyatakan dan minta pelajar ambil ingatan.
5. Pelajar buat latihan.
6. Menyemak kerja pelajar.

BBM

Papan kapur, buku teks.

Impak




Hari / Tarikh / Masa

MATEMATIK 4D (12.15 - 01.15)

Tajuk

Nombor Bulat

Kemahiran

Nilai Digit dan Nilai Tempat

Objektif

Di akhir pelajaran diharapkan murid dapat membezakan antara nilai tempat dan nilai digit.

Aktiviti

1. Bersoaljawab tentang pelajaran lepas.
2. Guru tunjukkan nombor dan minta pelajar nyatakan nilai tempat dan nilai digit darpada pengalaman lepas.
3. Minta pelajar cuba buat di papan kapur dan bersoaljawab dengan kelas mengenai jawapan yang diberi.
4. Guru nyatakan nilai digit dan nilai tempat dan nilai digit dan minta pelajar ambil ingatan.
5. Pelajar buat latihan.
6. Menyemak kerja pelajar.

BBM

Papan kapur, buku teks.

Impak