Hari / Tarikh / Masa | MATEMATIK 6D (9.15 - 10.15) |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menambah 2 nombor tanpa Mengumpul Semula. |
Objektif | Di akhir pelajaran murid dapat menambah 2 nombor tanpa mengumpul semula sekurang-kurangnya 5 daripada 10 set nombor yang diberikan. |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan dan bimbingan dalam menambahkan 2 nombor tanpa mengumpul semula. |
2. Langkah-langkah yang perlu diberikan peringatan. | |
3. Latihan sepintas lalu. | |
4. Perbincangan dengan murid. | |
5. Latihan dalam teks. | |
6. | |
BBM | Buku Teks. |
Impak |
Sunday, January 31, 2010
Selasa 02/02/2010 Minggu Ke-5
Isnin 01/02/2010 Minggu Ke-5
Hari / Tarikh / Masa | MATEMATIK 6D (8.45 - 9.45) |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Menambah 2 Nombor Tanpa mengumpul Semula. |
Objektif | Di akhir pelajaran murid dapat menambah 2 nombor tanpa mengumpul semula sekurang-kurangnya 5 daripada 10 set nombor yang diberikan. |
Aktiviti | 1. Guru memberi penerangan dan bimbingan dalam membundarkan nombor. |
2. Langkah-langkah yang perlu diberikan peringatan. | |
3. Latihan sepintas lalu. | |
4. Perbincangan dengan murid. | |
5. Latihan dalam teks. | |
6. | |
BBM | Lembaran kerja dan Buku Teks. |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | KEMAHIRAN HIDUP 4D (10.45 - 11.45) |
Tajuk | langkah Keselamatan Bengkel KH |
Kemahiran | Menyatakan Langkah Keselamatan Yang Perlu diambil. |
Objektif | Di akhir pelajaran murid dapat menyatakan sekurang-kurangnya 5 daripada 7 Langkah Keselamatan Bengkel yang diberikan. |
Aktiviti | 1. Membaca Langkah Keselamatan Bengkel KH daripada Buku Teks. |
2. Langkah-langkah yang perlu diberikan peringatan. | |
3. Menyalin ke dalam buku tulis. | |
4. Perbincangan dengan murid. | |
5. Melukis Alat Pemadam Api. | |
6. | |
BBM | Buku Teks. |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | SIVIK 6D (12.45 - 01.15) |
Tajuk | Menghormati Sesama Sendiri. |
Kemahiran | Menghormati Hak dan Perasaan Kawan. |
Objektif | Di akhir pelajaran murid dapat menyatakan sekurang-kurangnya 5 daripada 10 hak dan perasaan orang lain. |
Aktiviti | 1. Membaca bahan daripada teks. |
2. Bersoal jawab. | |
3. Mencatat ke dalam buku tulis. | |
4. Perbincangan dengan murid. | |
5. Latihan dalam teks. | |
6. | |
BBM | Buku Teks. |
Impak |
Subscribe to:
Posts (Atom)