Hari / Tarikh / Masa | MATEMATIK 6E (9.15 - 10.15) |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Nilai tempat dan Nilai Digit |
Objektif | Di akhir pelajaran diharapkan murid dapat membezakan nilai tempat dan nilai digit. |
Aktiviti | 1. Bersoaljawab tentang pelajaran lepas. |
2. Guru tunjukkan nombor dan minta pelajar nyatakan nilai digit dan nilai tempat melalui pengalaman lepas. | |
3. Minta pelajar cuba buat di papan kapur dan bersoaljawab dengan kelas mengenai jawapan yang diberi. | |
4. Guru nyatakan nilai digit dan nilai tempat. | |
5. Pelajar buat latihan. | |
6. Menyemak kerja pelajar. | |
BBM | Papan kapur, buku teks. |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | MATEMATIK 4E (11.45 - 12.15) |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Nilai Digit dan Nilai Tempat. |
Objektif | Di akhir pelajaran diharapkan murid dapat membezakan antara nilai tempat dan nilai digit. |
Aktiviti | 1. Bersoaljawab tentang pelajaran lepas. |
2. Guru tunjukkan nombor dan minta pelajar nyatakan nilai tempat dan nilai digit daripada pengalaman sedia ada. | |
3. Minta pelajar cuba buat di papan kapur dan bersoaljawab dengan kelas mengenai jawapan yang diberi. | |
4. Guru nyatakan dan minta pelajar ambil ingatan. | |
5. Pelajar buat latihan. | |
6. Menyemak kerja pelajar. | |
BBM | Papan kapur, buku teks. |
Impak |
Hari / Tarikh / Masa | MATEMATIK 4D (12.15 - 01.15) |
Tajuk | Nombor Bulat |
Kemahiran | Nilai Digit dan Nilai Tempat |
Objektif | Di akhir pelajaran diharapkan murid dapat membezakan antara nilai tempat dan nilai digit. |
Aktiviti | 1. Bersoaljawab tentang pelajaran lepas. |
2. Guru tunjukkan nombor dan minta pelajar nyatakan nilai tempat dan nilai digit darpada pengalaman lepas. | |
3. Minta pelajar cuba buat di papan kapur dan bersoaljawab dengan kelas mengenai jawapan yang diberi. | |
4. Guru nyatakan nilai digit dan nilai tempat dan nilai digit dan minta pelajar ambil ingatan. | |
5. Pelajar buat latihan. | |
6. Menyemak kerja pelajar. | |
BBM | Papan kapur, buku teks. |
Impak |
No comments:
Post a Comment